IA o no n’hi ha (per tant)? Eines tecnològiques per a l’ornitologia moderna
Ricard Gutiérrez
- Carpa 2
- Català
- Hora d'inici: 16:45h
- Hora de finalització: 17:30h

En Ricard Gutiérrez és un biòleg especialitzat en zoologia i postgrau en economia i gestió del medi ambient. Treballa en conservació de la fauna a la Generalitat i ha estat involucrat més de 17 anys en comitès de rareses i el seu estudi. A més a més, és autor de diferents articles científics i llibres de natura.
En aquesta xerrada el Ricard ens parlarà de com ha evolucionat el reconeixement d’avifauna amb la intel·ligència artificial i dels avantatges i riscos que comporten aquestes noves i potencials tecnologies.
La identificació dels ocells ha canviat dramàticament les darreres dècades tant per la millora de materials (llibres i articles d’identificació, òptica i fotografia digital), com per l’increment d’informació disponible en temps real i l’augment de l’afició. Com identifiquem els ocells? Quines eines noves tenim al nostre abast? Quin és el rol (i quins tipus hi ha) d’intel·ligència artificial? N’hi ha per tant? És un perill la IA generativa? I els models probabilístics avançats? Què fan i realment són útils els binocles que identifiquen les espècies només tocant un botó mentre observem?
Preguntes que hem de fer-nos davant l’allau de nous i atractius materials que cada cop obren més possibilitats per a la observació, registre i conservació de la fauna, i que el Ricard cercarà de trobar-lis resposta tot observant casos pràctics testats al camp amb aquestes noves eines.



