En Juli Mauri i en Joan Mor són tècnics del projecte de renaturalització del riu Besòs desde 2022 i 2023, respectivament.
La recuperació del Besòs i de la biodiversitat forma part de l’estratègia de renaturalització del riu Besòs per augmentar la seva resiliència per afrontar els impactes del canvi climàtic, i inclou alliberar els ecosistemes de la pressió humana perquè tendeixin a autoregular-se i a funcionar de manera natural. Es pretén així deixar que la natura tingui cura de sí mateixa, permetent que els processos naturals reparin i restaurin els paisatges degradats per l’acció de l’home.
Durant la seva conferència ens parlaran del Refugi de la Biodiversitat de Santa Coloma de Gramenet, un projecte que vol generar un espai dins del Parc Fluvial de Besòs que incrementi la biodiversitat de la flora i fauna. A més, el projecte permet generar un connector ecològic entre la Serralada de Marina i Collserola millorant la qualitat paisatgística de la conca fluvial del Besòs al seu pas per la ciutat. El projecte contempla a més el control de les espècies exòtiques i fer compatibles els usos de l’espai per a la ciutadania amb la generació de condicions per a millorar la biodiversitat, posant especial èmfasi en la generació d’espais destinats a treballs científics i d’educació ambiental.
Aquesta actuació, impulsada per l’Ajuntament de Santa Coloma, compta amb el suport econòmic a través del Ministerio para la Transición Ecológica y el Reto Demográfico (Fundación Biodiversidad) amb finançament del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència a través dels Fons de la Unió Europea NextGenerationEU.