Encara avui en dia, parlar de ratpenats és parlar d’éssers envoltats de misteri i sobre els quals plana una mena d’aura maligna o insalubre, la veritat és que aquests petits mamífers voladors juguen un paper clau en l’equilibri biològic dels hàbitats on viuen atès que consumeixen una gran quantitat d’insectes voladors.
A Catalunya s’hi han citat una trentena d’espècies, una tercera part de les quals es poden trobar al Delta.
Amb l’ajut dels experts del Museu de Ciències Naturals de Granollers i de Wildlife Acoustics, aquesta edició del festival us proposem una activitat que us ajudarà a conèixer més i millor aquests petits animals.
L’activitat consisteix en una xerrada introductòria que servirà per conèixer la seva biologia, els seus hàbits i quines són les espècies que podrem observar. Posteriorment, sortirem al camp per provar de detectar-ne com més millor, mitjançant l’ús de tecnologies d’enregistrament d’ultrasons i, finalment, visitarem alguns dels refugis on s’amaguen. Si t’interessen els ratpenats o, simplement, els vols conèixer millor, no et perdis aquesta activitat.