El problema de les col·lisions d’ocells amb instal·lacions de vidre (conferència en català)

El problema de les col·lisions d’ocells amb instal·lacions de vidre (conferència en català)

28-07-2023
El problema de les col·lisions d’ocells amb instal·lacions de vidre (conferència en català)

La col·lisió d’ocells amb vidres és un problema greu que afecta moltes espècies, especialment en àrees urbanes, tot i que sovint passa desapercebut. L’ocell veu l’arbre a través del vidre, el cel o un atractiu paisatge reflectit en ell i vola en la seva direcció, xocant amb el panell.

Aquesta col·lisió causa una gran mortalitat d’ocells a nivell global, afectant la major part dels països occidentals. A Catalunya, les espècies més afectades son els passeriformes migratoris protegits, sobretot durant les estacions de pas de primavera i tardor.

Amb l’objectiu de donar a conèixer aquest problema, s’aportaran exemples de punts problemàtics i d’iniciatives per evitar o reduir la mortalitat d’ocells amb edificis amb vidres i altres infraestructures amb material reflectant. 

Aquesta conferència serà impartida per en Raül Aymí, cap de l’Oficina Catalana d’Anellament de l’Institut Català d’Ornitologia, juntament amb la Gemma Torrelles i l’Alberto Muñoz, Sotsinspectors a l’Àrea Regional de Barcelona del cos dels Agents Rurals.

Disseny-sense-titol-2023-07-28T100508.822
voondjvo (2)
20230718_114521 (2)

Dintre de:

Notícies

Altres notícies relacionades

Deltabirding Festival
  • Organitzadors principals

  • Organitzador associat

PATROCINADOR GLOBAL DEL FESTIVAL

Suport Institucional

Delta Birding Festival
Resum de la privadesa
Desena edició

Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.

Galetes estrictament necessàries

Les galetes estrictament necessàries han d'activar-se sempre perquè puguem desar les preferències per a la configuració de galetes.

Si desactiveu aquesta galeta no podrem desar les preferències. Això vol dir que quan visiteu aquest web, haureu d'activar o desactivar les galetes de nou.

Galetes de tercers

Aquest lloc web utilitza Google Analytics per recopilar informació anònima com el nombre de visitants del lloc i les pàgines més visitades.

El mantenir aquesta galeta habilitada ens ajuda a millorar el lloc web.