La col·lisió d’ocells amb vidres és un problema greu que afecta moltes espècies, especialment en àrees urbanes, tot i que sovint passa desapercebut. L’ocell veu l’arbre a través del vidre, el cel o un atractiu paisatge reflectit en ell i vola en la seva direcció, xocant amb el panell.
Aquesta col·lisió causa una gran mortalitat d’ocells a nivell global, afectant la major part dels països occidentals. A Catalunya, les espècies més afectades son els passeriformes migratoris protegits, sobretot durant les estacions de pas de primavera i tardor.
Amb l’objectiu de donar a conèixer aquest problema, s’aportaran exemples de punts problemàtics i d’iniciatives per evitar o reduir la mortalitat d’ocells amb edificis amb vidres i altres infraestructures amb material reflectant.
Aquesta conferència serà impartida per en Raül Aymí, cap de l’Oficina Catalana d’Anellament de l’Institut Català d’Ornitologia, juntament amb la Gemma Torrelles i l’Alberto Muñoz, Sotsinspectors a l’Àrea Regional de Barcelona del cos dels Agents Rurals.